دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مداربسته به کلیه دوربین‌هایی اتلاق می‌گردد که در یک محل ثابت، نصب شده و تصاویر آن منطقه را در یک نمایشگر نمایش می دهد.. تصاویر ثبت شده توسط دوربین از طریق یک مدار بسته (Closed Circuit) به یک دستگاه ضبط (DVR/NVR) یا نمایشگر تصاویر (Monitor) ارسال خواهد شد. از آنجا که یک مدار بسته بین دوربین و نمایشگر تشکیل می‌شود، به غیر از دستگاه مرکزی ضبط یا نمایش، هیچ دستگاه و یا فرد دیگری توانایی مشاهده و یا ضبط تصاویر را نخواهد داشت.

تفاوت این سیستم با سیستم انتقال تصاویر تلویزیونی در بسته بودن مدار است، در صورتی که تصاویر تلویزیونی برای تمام گیرنده‌های استاندارد قابل دریافت هستند.

کاربرد دوربین مدار بسته:

استفاده در سیستم‌های امنیتی، اصلی‌ترین کاربرد دوربین‌های مداربسته به حساب می‌آید. اما تمام کاربرد آن به سیستم‌های حفاظتی محدود نمی‌شود.

عموما دوربین‌های مدار بسته، به منظور جلوگیری از جرم و سرقت در سطح شهر و همچنین در مراکز عمومی نصب شده‌اند. علاوه بر آن کاربردهایی از قبیل کشف جرایم، کنترل منطقه نظامی، فضایی ،صنعتی، امنیت نقل و انتقالات، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی و در تصویر برداری نامحسوس را نیز می‌توان برای آن در نظر گرفت.

اخیرا در آسانسورها، لابی ساختمان‌ها، سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و داخل مترو و اتوبوس‌ها نیز به منظور کنترل موارد امنیتی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود.

در چه مکانهایی دوربین مدار بسته استفاده می‌شود؟

با توجه به کاربرد اصلی دوربین‌های مدار بسته، امروزه این دوربین‌ها را هر جایی می‌توان دید. از جمله:

  • در مراکز خرید
  • فروشگاه‌ها
  • موزه‌ها و مناطق تاریخی
  • منازل
  • بسیاری از ادارات و شرکت‌ها
  • کارخانجات
  • خطوط صنفی و تولید
  • انبارها
  • مکانهای عمومی مثل ایستگاه‌ها، اتوبوس و مترو
  • داخل خودرو
  • سالن‌های همایش یا لابی سالن‌های ورزشی
  • جاده ها و اتوبانها
  • رستورانها و کافی شاپ‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • هتل‌ها
  • مدارس

و…..

میتوان گفت امروزه در هر مکانی که جنبه عمومی داشته باشد، حداقل یک دوربین مدار بسته نصب شده است.

کاربرد دوربینهای مدار بسته در مکانهای عمومی:

 همانطور که عنوان شد، در بیشتر مکانها دوربین مدار بسته برای حفظ امنیت، نصب و راه اندازی می‌شود. خیلی از سارقین یا مجرمین به واسطه دوربینهای مدار بسته شناسایی و دستگیر شدند. همچنین بروز بسیاری از حوادث مثل دلیل آتش سوزی قابل بررسی است و بسیاری از متهمین به واسطه تصاویر ضبط شده توانستند بی گناهی خود را ثابت کنند. اما نصب دوربین‌های مدار بسته تنها به این دلایل توصیه نمی‌شود و همه جا کاربرد یکسانی ندارد.

کاربرد دوربینهای مدار بسته در صنعت و کارخانجات:

برخی از مشاغل صنعتی مثل  صنایع شیمیایی و راکتورهای هسته ای تحت شرایط خطرناک و دشوار عملیاتی انجام می گیرند. بدیهی است که نظارت روند این پروسه‌ها به صورت مستقیم امکان پذیر نیست. در این شرایط استفاده از دوربین مداربسته الزامی است.

عموما دوربین‌های مداربسته‌ای که در صنعت مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بر خط تولید محصول نظارت می‌کنند. علاوه بر دوربینهای نظارتی، دوربین مداربسته حرارتی نیز در صنعت استفاده می شود. این دوربین‌ها به درجه حرارت حساسند و در هر مرحله از فرآیند، درجه حرارت محیط را را اندازه‌گیری می‌کنند.

کاربرد دوربینهای مدار بسته در ادارات، سازمانها، شرکتها:

با نصب دوربین در محیط‌های اداری، کارفرما می‌تواند بر ایمنی و عملکرد صحیح کارکنان نظارت داشته باشد. این سیستم به کارفرما این توانایی را می‌دهد که از هر جایی خارج از محیط کار هم بر محیط کاری خود اشراف داشته باشد.

کاربرد دوربینهای مدار بسته در مکانهای تاریخی یا موزه‌ها:

کشور ما بناهای تاریخی متنوع و فراوانی دارد که هر کدام قدمت و ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.

نصب دوربین مداربسته باعث می‌شود جلوی فعالیت افراد خرابکاری که قصد آسیب زدن و یا سرقت آثار باستانی موجود در این مکان‌ها را دارند، گرفته شده و باعث بالا رفتن امنیت و حفاظت از آن‌ها می‌شود.

کاربرد دوربین مدار بسته در مدارس:

بسیاری از مدارس در کشور به منظور کنترل دانش آموزان در محیط مدرسه، جلوگیری یا بررسی حوادث، سرقت، خطرات احتمالی برای دانش اموزان و…. نصب شده است. دوربین مدار بسته مدارس معمولا در راهرو، حیاط، پارکینگ و… نصب می‌شود.

 کاربرد دوربین مدار بسته در ورزشگاه ها، سالنهای ورزشی، و اماکن تفریحی:

به کارگیری دوربین مداربسته در مجتمع های ورزشی، تفریحی، مناطق توریستی، رستوران‌ها و… باعث می‌شود تا حاضرین در آن مکان احساس امنیت بیشتری داشته باشند. زیرا می‌دانند که در صورت بروز حادثه، پلیس می‌تواند از تصاویر دوربین مداربسته استفاده کرده و مجرم را شناسایی کند.

کاربرد دوربین مداربسته در اتومبیل‌ها، واگن‌های مترو، هواپیما و اتوبوس‌ها:

نصب دوربین مداربسته در خودرو، به هنگام دنده عقب به راننده کمک می‌کند، با اشیا و یا افراد برخورد نکند.

در اتوبوس‌ها و بی‌آر‌تی‌ها و واگن‌های مترو علاوه بر حفظ امنیت برای جلوگیری از بروز جرم و کنترل مسافران، به راهبر کمک می کند سوار شدن یا پیاده شدن مسافرها را بررسی کند تا  حادثه‌ای برای کسی پیش نیاید.

کاربرد دوربین های مدار بسته در مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها:

دوربین مدار بسته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. افراد زیادی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و عموما وضعیت جسمی وخیمی دارند. خصوصا در بخش‌هایی مثل آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو یا هر بخشی که بیماران با شرایط خاص در آن بستری هستند و باید تحت نظر دائمی باشند. یک سهل انگاری ساده ممکن است منجر به حوادث ناگوار و غیر قابل جبران شود.

یک دوربین امنیتی از چه تجهیزاتی تشکیل شده است؟

بدنه دوربین :

قاب اصلی و قاب پوششی (بیرونی) که نسبت به فضای مورد استفاده آن را انتخاب می‌کنند

بخش‌های الکترونیکی دوربین

سنسور، بورد اصلی، کانکتور و بورد تغذیه

لنز دوربین

لنز زوم یا موتور دار دوربین مداربسته نوعی از لنز است که امکان تغییر فاصله کانونی و در نتیجه زاویه دید دوربین را از راه دور مهیا می‌کند. این لنزها همچنین معمولاً دارای فوکوس خودکار نیز هستند. در این مطلب با این نوع از لنزها بیشتر آشنا خواهید شد.

وظیفه لنز

اندازه چیپ تصویر دوربین‌ها محدود و کوچک است. این موضوع باعث خواهد شد تصویر تشکیل شده بر روی چیپ تصویر بسیار محدود باشد. برای رفع این مشکل باید از وسیله ای برای متمرکز کردن نور بر روی چیپ تصویر استفاده شود. به این وسیله لنز می‌گویند. لنز دوربین‌ های مداربسته معمولاً از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه به فاصله کانونی، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می‌کنند. هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد تصویر را کمتر متمرکز می‌کند و زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود. از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی که چیپ تصویر بزرگ‌تری داشته باشد تصویر را با زاویه بیشتری نشان می‌دهد.

انواع لنز دوربین‌ های مدار بسته:

  • لنز عادی
  • fix صنعتی
  • fix مینی کمرا
  • لنزهای (varifocal) فاصله کانونی متغیر
  • لنزهای (motorize) موتور دار

ویژگی‌هایی که دوربین‌ها را از هم متمایز می‌کند:

سنسور تصویر برداری دوربین‌ های مدار بسته:

یک سنسور یا حسگر تصویر قسمتی از دوربین مداربسته است که نور دریافتی را تبدیل به سیگنال‌های الکترونیکی کرده و به واسطه لنز تعبیه شده می‌تواند بر مبنای واحد اینچ کیفیت‌های متفاوتی را ارائه دهد.

رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته:

رزولوشن یا وضوح تصویر به تعداد پیکسل‌های افقی و عمودی دوربین مدار بسته گفته می شود

سرعت شاتر در دوربین مداربسته:

سرعت شاتر برابر با زمانی است که یک شاتر باز می شود، تا نور پس از عبور از لنز و دیافراگم به یک سطح حساس مانند یک فیلم یا یک سنسور دیجیتال اصابت کند

دید در شب دوربین های مدار بسته:

دوربین‌های دید در شب(IR) از طریق استفاده از LEDهای مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن کرده و امکان تصویر برداری در شب را فراهم می‌کند.

لنز دوربین:

لنز دوربین مداربسته (CCTV Lens) ترکیبی از عدسی‌هاست که از آن برای تنظیم و ارسال نور محیط بر روی چیپ تصویر استفاده می‌شود. لنزها، جزو اصلی ترین تجهیزات سیستم نظارتی است.

استاندارد آی پی:

استاندارد IP در واقع مقاومت دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی را در برابر ذرات گرد و غبار (اجسام جامد) و همچنین مایعات تعیین می‌کند.

استاندارد(IK):

استاندارد IK یک طبقه بندی عددی بین المللی است که درجه حفاظت از محفظه تجهیزات الکتریکی در برابر ضربات مکانیکی خارجی را نشان می‌دهد و دستگاه قابلیتی برای تعیین ظرفیت یک محفظه برای محافظت محتویات آن در برابر اثرات خارجی فراهم می‌کند.

ویژگی‌ های هر دوربین مدار بسته مشخص کننده کاربرد آن در فضای خارجی یا فضای سقف‌دار است.

دوربین مداربسته چگونه کار میکند ؟

یک سیستم دوربین مداربسته متشکل از دستگاه‌های رکوردر، منبع تغذیه، هارد دیسک، کابل و دوربین‌ها است .
سیگنال‌ های تصویر از دوربین دریافت شده و از طریق کابل یا امواج وایرلس به دستگاه رکوردر منتقل می‌ گردد. دستگاه رکوردر، عمل فشرده سازی و ذخیره تصاویر بر روی هارد دیسک را انجام می‌ دهد.

انواع دوربین مدار بسته:

دوربین‌ های امنیتی بر اساس نیاز در انواع مختلف تولید می‌شوند. هرکدام از انواع دوربین ها کاربرد متناسب با مورد مصرف خود را دارند:

انواع دوربین مدار بسته بر مبنای سیگنال خروجی:

دوربین مداربسته بر اساس نوع سیگنال خروجی به سه دسته  تقسیم می‌شوند.

دوربین مداربسته آنالوگ:

دوربین‌های آنالوگ به عنوان دوربین‌های مداربسته متداول در بازار ایران معرفی شده‌اند. عموما برای نصب یا بهره‌برداری از آن به دانش شبکه‌ای خاصی نیاز نیست.  دوربین مدار بسته آنالوگ نسل ابتدایی دوربین‌ های مداربسته موجود در بازارند و برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می‌کنند.

 امواج آنالوگ همواره در معرض نویزهای مختلف الکترومغناتیسی و نویزهای ناشی از نوسانات برق قرار دارند. بنابراین استفاده از کابل‌ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

قیمت پایین، تنوع گسترده در بازار ایران و نصب راحت نسبت به دوربین‌ های دیجیتال از مزایای دوربین‌ های مدار بسته آنالوگ است.

امروزه اینکه بازار به سمت دیجیتالی شدن و تمایل به استفاده از دوربین‌های IP پیش می‌رود. اما قیمت پایین دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین‌ های دیجیتال عامل مهمی است تا به عنوان دوربی ن‌های مدار بسته رایج در بازار ایران شناخته می‌شوند.

دوربین مداربسته تحت شبکه (دوربین مداربسته IP):

دوربین‌های IP نسل جدیدی از دوربین‌های مداربسته هستند که امروزه جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی پیدا کرده‌اند. این دوربین‌ها از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده‌های تصویر و صدا استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، این دوربین‌ها تحت بستر شبکه عمل می‌کند و به وسیله شناسه شبکه ip و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می‌گردد.

دوربین‌ های مدار بسته دو منظوره

این دوربین‌ ها در واقع دوربین‌ های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است. کیفیت تصویر آنالوگ دارد و تحت شبکه فعال است.

 استفاده از این دوربین‌ها تنها زمانی توصیه می‌شود که اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس  شکل ظاهری:

دوربین‌های مداربسته بر اساس شکل ظاهری و نوع کاربرد نامگذاری می‌شوند.

دوربین مداربسته دام(Dome):

اصطلاح دام(Dome) به معنای گنبد است. اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین‌های مداربسته دلالت دارد. صرف نظر از قابلیت دید در شب و یا نوع لنز یا نوع امواج به کلیه دوربین‌های سقفی گنبدی شکل دوربین دام گفته می‌شود. این دوربین‌ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است.

دوربین مداربسته باکس(Box):

اصطلاح باکس(Box) به معنای جعبه است. دوربین‌های باکس دوربین‌هایی با بدنه معمولاً مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن‌ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می‌شود.

با توجه به اینکه لنز خارجی برای دوربین‌ های باکس تعبیه شده و کیفیت تصویر خوبی دارند، معمولا در کابردهای تخصصی‌ تر از این نوع دوربین مداربسته استفاده می‌ شود. عمومی‌ ترین کاربرد این دوربین‌ها برای زمانهایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته باشد. دوربین‌های باکسی فاقد دید در شب هستند.

دوربین مداربسته بولت(Bullet):

اصطلاح بولت(Bullet)به معنای گلوله است. دوربین‌های بولت دوربین‌هایی با بدنه معمولاً استوانه‌ای شکل و عموماً فلزی هستند.

این دوربین‌ ها در کیفیت‌ های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می‌شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. شما می‌توانید بر اساس نیازتان (از نظر کیفیت تصویر) یکی را انتخاب نمایید. به علت ویژگی‌ ضد آبوضد ضربه بودن این دوربین‌ها، عموما در فضای خارجی مانند محوطه‌های بیرونی بانک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بیشتر استفاده می‌شوند.

دوربین مداربسته اسپید دام(Speed dome):

دوربین‌های گردان را با نام‌های متفاوتی می‌شناسند بعضی از این نام‌ها عبارتند از Fast dome ,Speed dome .PTZ این دوربین‌ها طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند در جای خود بچرخند و چند قسمت از محیط را بررسی کنند.

 دوربین‌های اسپید دام  بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز است که فرد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. با استفاده از قابلیت ptz سیستم‌های مداربسته ، دوربین را به هر جهت که می‌توانید بچرخاند و در هر جا که لازم شد زوم کنید. دوربین‌های اسپید دام به دلیل تعبیه شدن موتور روی آنها از قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین های مداربسته برخوردارند.

فرد می‌ تواند با قابلیت دوربین‌ های Speed dome سیستم‌ های مدار بسته، دوربین را به هر جهتی که می‌خواهد بچرخاند.

دوربین های مینیاتوری

دوربین‌های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین‌های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین‎های مخفی استفاده می شود.

دوربین‌های مداربسته مخفی می‌توانند در هر شکل و اندازه وجود داشته باشند. آنها این قابلیت را دارند تا در هر جایی جاسازی شوند. انواع پیش ساخته آنها در قاب‌ های مختلفی مثل قاب سیستم اطفاء یا قاب زنگ ، ساعت دیواری، پریز برق موجود است.

دوربین مداربسته حرارتی(Thermal):

دوربین‌های حرارتی یا گرمایی(Thermal)نوعی از دوربین‌های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط می‌سازند.

دوربین‌ های مدار بسته حرارتی برخلاف نور مرئی، گرما را می‌ بینند. سنسورهای آن نیز نسبت به حرارت و هر جسم گرمی حساسند. این دوربین‌ها قادرند در تاریکی مطلق هم، انسان‌ها و اجسام دیگر را بخوبی شناسایی کنند. از این دوربین‌ها می‌توان با سیستم‌های امنیتی IP و آنالوگ هم استفاده کرد.

دوربین های امنیتی سیمی و دوربین های امنیتی وایرلس

این دوربین ها در دو حالت سیمی یا بدون سیم نصب و راه‌اندازی شوند. دوربین نظارتی سیمی برای اتصال به دستگاه به یک کابل نیاز دارد. بسته به نوع دوربین می‌تواند کابل کواکسیال یا کابل شبکه باشد. سرعت انتقال داده‌ها و تصاویر به علت پهنای باند بیشترشان، بالاتر است. دوربین‌ های نوع سیمی در مقایسه با دوربین‌ های بی سیم امن‌تر هستند. چرا که امکان هک شدن و شنود اطلاعات در میانه راه وجود ندارد.

دوربین مداربسته بی‌سیم بدون وجود کابل و تنها به کمک امواج وایرلس، تصاویر را انتقال دهد. یکی از بزرگترین مزیت‌های این نوع دوربین، جابجایی آسان آن‌ها است. اما به طور مثال اگر در میانه راه دیواری بتنی قرار داشته باشد ممکن است اختلالاتی در ارتباط شما بوجود بیاید. همچنین نسبت به دوربین‌های سیمی برد کمتری برای ارسال اطلاعات دارند.

دوربین‌ های مدار بسته متحرک و دوربین‌ های مدار بسته ثابت:

دوربین‌های ثابت

همانطور که از نام دوربین‌های ثابت مشخص است، این دوربین‌ها در نقطه‌ای مشخص نصب می‌شود و یک زاویه دید ثابت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین‌های مداربسته ثابت برای نظارت هر روزه بر روی یک مکان ثابت مناسب هستند . این دوربین‌ها قابلیت تعویض لنز و تغییر زاویه پوشش را دارند.

دوربین‌ های متحرک

دوربین نظارتی متحرک یا PTZ دوربین‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در محورهای افقی و عمودی به صورت دستی یا اتوماتیک به حرکت درآورده یا روی تصویر زوم کنید. این موارد باعث می‌شود بتوان نظارت بیشتری روی مناطق مورد نظر داشت.

تجهیزات دوربین های مدار بسته:

هر دوربین امنیتی برای اینکه ماموریت خود را به درستی انجام دهد نیاز به تجهیزاتی دارد تا آن را تکمیل کند.

DVR:

دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال digital video recording که به اختصار dvr نامیده می‌شود. وظیفه آن نظارت و کنترل بر دوربین‌های مداربسته آنالوگ است. این سیستم قابلیت‌های فراوانی از جمله ضبط تصاویر با فرمت‌های تصویری و کیفیت‌های مختلف تا قابلیت‌های هشداری متنوع، ارتباط با شبکه و بکارگیری نرم افزارهای کاربردی را داراست.

کارت DVR:

کارت dvr یک قطعه کامپیوتری است که در دو حالت داخلی (اینترنال) یا خارجی (اکسترنال) بر روی کامپیوتر نصب می گردد. این قطعه رابط بین دوربین‌های مداربسته آنالوگ با سیستم کامپیوتر است.

Standalone:

سیستم dvr مستقل از کامپیوتر را دی و آر استندالون می‌نامند. بر حسب نیاز می‌تواند کوچک یا بزرگ و با قابلیت‌های متفاوت باشد. این سیستم بطور خاص برای ذخیره و کنترل دوربین‌ های نظارتی طراحی شده است. از این رو، استفاده از آن در مقابل نوع کارت DVR ترجیح داده می شود.

این دستگاه‌ ها ممکن است هیچ ورودی صدا نداشته باشند. یا یک یا چند ورودی صدا در آنها تعبیه شده باشد.

NVR:

دستگاه کنترل و ذخیره سازی تصاویر دوربین‌های مداربسته تحت شبکه ip را network video recording  یا به اختصار nvr می‌نامند. این دستگاه بر مبنای کنترل دوربین‌ های شبکه طراحی شده اند. مدل‌های مختلفی از آنها در بازار موجود است. این سیستم امکان کنترل دوربین‌های ip و ذخیره سازی تصاویر آنها را فراهم می‌کند.

BNC:

بی‌ان‌سی‌ها فیش‌ های متداول برای ارتباط دوربین‌های نظارتی آنالوگ هستند. bncهای موجود در بازار بسته به نوع اتصال آنها با کابل و همچنین ابزار اتصال دهنده آنها در انواع مختلفی یافت می‌شوند. از جمله می‌توان به بی‌ان‌سی‌های پیچی ، بی‌ان‌سی‌های فنری، بی‌ان‌سی‌های پرسی و… اشاره کرد.

برای خرید و راه اندازی دوربین‌های نظارتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • اگر قصد دارید از سیستم دوربین امنیتی استفاده کنید، ابتدا باید به هدف و نیاز خود جهت نصب دوربین آگاه باشید و بر مبنای آن دوربین مورد نظر را انتخاب کنید. هدف شما از نصب دوربین بسیار مهم است. سپس بر مبنای آن، قابلیت هر مدل دوربین را بسنجید.
  • در تهیه انواع دوربین باید به برد دوربین، لنز و رزولیشن تصویر توجه داشته باشید. همچنین بر مبنای نیازتان ثابت بودن یا متحرک بودن ان را مشخص کنید. محیطی که برای نصب دوربین در نظر گرفته‌اید یک نکته مهم است و هر دوربینی مناسب برای هر محیطی نیست.
  • نور محیط در زمانهای مختلف یک عامل برای انتخاب دوربین مورد نیاز است. دوربین‌هایی که قابلیت ضبط تصاویر در نور کم را دارند یک انتخاب ثمربخش خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما را با انواع دوربین تحت شبکه و کاربرد هر کدام آشنا کنیم. دوربین‌های نظارتی یک ابزار لازم برای حفظ امنیت (مالی، کاری و حتی جانی افراد) محسوب می شود. شرکت آرک فاوا یک شرکت معتبر در نصب و راه اندازی انواع دوربین امنیتی است. که می‌تواند شما را در راه رسیدن به این هدف بزرگ همراهی کند. فقط کافیست برای نصب دوربین‌های امنیتی با آرک فاوا تماس بگیرید. ما با توجه به نیاز شما دوربین مورد نظر را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم.