حذف داده‌ های تکراری در اکسل چگونه است؟

حذف داده‌ های تکراری در اکسل، یک تکنیک برای دسترسی سریعتر و بهتر به اطلاعات مفید است. برای انجام اینکار در زمان کمتر، همراه ما باشید

هرچه حجم داده‌ها بیشتر باشد احتمال تکراری بودن محتوا بیشتر می‌شود. ممکن است شما لیستی از چند تماس با یک شرکت را داشته باشید و فقط بخواهید تعداد شرکت‌هایی که دارید را ببینید. در چنین موقعیت‌هایی، حذف داده‌ی تکراری بسیار مفید است. برای حذف داده‌ های تکراری در اکسل، سطر یا ستونی که می‌خواهید داده‌های مشابه آن حذف شوند را انتخاب کنید. سپس به منوی Data بروید. حال گزینه “Remove Duplicates” را انتخاب کنید( پایین Tools). پنجره‌ای نمایش داده می‌شود. در این پنجره باید نوع داده‌ای که می‌خواهید با آن کار کنید را انتخاب کنید. گزینه “Remove Duplicates” را انتخاب کنید.

حذف نقاط داده‌ی تکراری


همچنین می‌توانید از این ویژگی برای حذف کل سطر بر اساس مقدار ستون تکراری استفاده کنید. بنابراین اگر شما سه سطر داده از اطلاعات هری پاتر دارید و تنها یکی از آن‌ها را می‌خواهید ببینید، می‌توانید کل داده‌ها را انتخاب کنید. سپس داده‌های تکراری را بر اساس email حذف کنید. در نهایت چیزی که باقی می‌ماند لیستی خواهد بود که فقط شامل اسم‌های خاص است بدون هیچ تکراری.

مطالب مرتبط با این مقاله:

آشنایی با دیگر مزایای استفاده از Tableدر Excel

نحوۀ تبدیل Table به محدودۀ عادی در اکسل

اضافه کردن ماشین حساب به منوی Microsoft Excel